söndag 23 juni 2013

Saker att göra när man är pensionerad - Rally Cross

Jag tittar väldigt sällan på TV. Kanske det enda riktiga TV-programmet jag ser på (förutom alla TV-serier) är Top Gear som jag tycker är väldigt underhållande. Kan varmt rekommendera det även om man inte gillar bilar.

Nåväl, i avsnitt sju från förra säsongen (säsong 18) så tog de upp frågeställningen "Varför spela golf när man kan köra Rally Cross för mindre pengar"? Jag tycker själv om golf och hade - innan jag sett avsnittet - helt klart valt det framför en dag på Rally Cross-banan. Kanske inte för att jag trodde att det var roligare men men för att det känns... enklare på något sätt. Jag tänkte väl att Rally Cross inte var något för mig. 

Men nu, efter att ha sett avsnittet, så har jag helt ändrat uppfattning. Det ser verkligen fantastiskt roligt ut! Den här typen av rally går ut i princip på att man köper en gammal skrotbil... och racear med den! Så enkelt. Bilarna de köpte kostade bara runt 6.000-7.000 kr. 





Vet inte exakt var man kan göra sånt här i Sverige men kan man inte göra det här så får jag väl göra det utomlands. 

Detta är ett bra exempel på varför jag vill ha tillräckligt mycket pengar för att kunna sluta jobba. Även om jag nu har pengar för att genomföra detta så saknar jag tiden och då kan jag inte göra det! Så detta är absolut en sak som jag ska testa på när jag "pensionerar mig".


Här är segmentet från Top Gear. Visst blir man sugen på att prova?


Del 1:


Del 2:

2 kommentarer:

  1. Jag har alltid tänkt att heroin var en lämplig satsning för de sista 10 åren men det här verkar både lagligare och bättre.

    SvaraRadera