onsdag 19 juni 2013

Boken The Wolf of Wall Street blir till film.

Den riktiga Jordan Belfort.
Boken The Wolf of Wall Street skrevs av Jordan Belfort 2007 och är en självbiografi. Jordan var en aktiemäklare på Wall Street under 90-talet och tjänade obscent mycket pengar. Det slutar inte väl då han blir tagen för olika former av bedrägeri och pengatvätt. Boken är lite ökänd för att glorifiera hans utsvävande liv där han kastar pengar på båtar, prostituerade, droger och allt annat som han känner för just precis den dagen.

Jag å andra sidan tycker att den låter mycket intressant. Haft boken på min läslista länge men inte hunnit ta tag i den än. Har beställt den nu och tänkte läsa igenom den innan filmen kommer. Tycker mycket om att läsa böckerna innan man ser filmen då man får en bättre förståelse för filmen då. Och skönt att ha originalet först i huvudet så att säga så att säga. 

Jordan Belfort spelar av Leonardo DiCaprio och filmen regisseras av Scorsese. Dessa två faktum gör ju att filmen verkar ännu mer lovande!


Trailern:




2 kommentarer:

  1. Kul, gillar DiCaprio! Hoppas filmen blir lite mer seriös än trailern ger intryck av dock! Svarade förresten på din kommentar ang. ISK på min sida precis. Vet du någon som erbjuder ISK utan courtage på min. 99 kr?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, jag vet inte jag. En film där man bara får se han kasta pengar på massa sjuka saker låter helt okej för mig ;) I Avanza kostar det 39kr.

      Radera