lördag 8 juni 2013

Fantastiska underbara lediga morgon

Vaknade vid 9.30 idag. Låg i sängen och läste boken Undercover Economist (kan dock tyvärr inte rekommendera den) och intressanta bloggar på min Note 2 till 12.00. Gick upp, gjorde en ordentlig frukost med frugans scones, juice och muffin som intogs samtidigt som jag tittade på Top Gear. Nu - 13.30 - sitter jag och tittar på lite olika aktier och bara njuter. 

Varje morgon borde vara såhär. Kan knappt ihåg senast jag hade en ledig morgon som denna. Nåja, såååå länge sedan var det kanske inte men iaf två månader. Två månader med jobb från morgon till kväll. Så ska det inte behöva vara. De kommande två månaderna kommer nog se likadana ut tyvärr.

Jag loggar in ännu en gång på mitt Avanza-konto och drömmer mig bort till en tid när varje morgon kan se ut såhär. Förslagsvis i ett varmt land så man kan sitta i soluppgången på balkongen och skriva några rader på bloggen för att sedan umgås med frugan (och kanske ett barn eller två), surfa lite på dagen och avsluta dagen med en middag med goda vänner.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar