lördag 6 april 2013

Trustbuddy




Har flera vänner som börjat använda Trustbuddy på sista tiden. Vad är då Trustbuddy? 

http://trustbuddy.se/

Trustbuddy är tjänst för mikrolån mellan privatpersoner. Om man behöver pengar kan man låna där och om man har pengar över kan man sätta in pengar för andra personer att låna. För mig är det såklart mer intressant att låna ut pengar. För att risken ska minska delas pengarna upp i 100kronorsbitar. Jag satte häromdagen över 2000 kr som då alltså lånas ut till 20 personer. Om de betalar tillbaka pengarna inom 14 dagar betalar de ingen ränta men därefter betalar de 12%. 

Tydligen fungerar detta ganska bra om man ska lita på de personer jag pratat med. Satte som sagt in en mindre post på 2000 kr nu för att se om och hur det fungerar. 

Jag tycker det är intressant med andra investeringsmöjligheter förutom aktier. Tror starkt på diversifiering och detta är ju ett sätt. 

Skriver mer när jag vet mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar