fredag 24 maj 2013

Uppdatering angående utvecklingen på mitt Trustbuddy-konto.

Den 6e april satte jag in 2000 kr på Trustbuddy. De har nu växt till sig till 2071,7 kr. Ca 3,5% ökning på 1,5 månader är ju inte så dumt. Men man nog inte kan förvänta sig att det ska fortsätta riktigt lika bra. Trustbuddys förväntade årsavkastning är ca 12% och min ligger just nu på ca 28%...

Då aktiemarknaden är så högt värderad nu satte jag in 5000 kr till från mina likvider. Det betyder att jag har ungefär 8% av mina totala tillgångar i Trustbuddy nu. Mer än så vågar jag inte ha. Tycker inte om att lägga alltför många ägg i samma korg (även om äggen fortfarande är väldigt små).





6 kommentarer:

  1. Jag ligger på 20% 28% är riktigt bra. :)

    SvaraRadera
  2. Inte pjåkigt alls! Får se hur länge det håller. Om man alltid kundefå 20% eller 28% i årlig avkastning hade jag pyttsat över alla mina slantar direkt till Trustbuddy ;)

    SvaraRadera
  3. Hej! Först och främst, tack för en intressant blogg. Handlar själv en del med aktier och funderar på att låna ut en del av kapitalet via Trustbuddy. Hur har det gått sedan senaste uppdateringen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har gått stadigt uppåt, inte lika mycket som förr dock. Ligger nu på en årsränta på 19,84%. Har satt in 7000 kr och har fått 263 kr i ränta. Tack för att du tittade in!

      Radera
  4. Måste fråga angående detta Trustbuddy. Är det några avgifter som man ska betala för att vara medlem? I avtalet står det under punkt 10:

    Långivare och Låntagare är även skyldiga att erlägga medlemsavgift och registreringsavgift till Trust-Buddy. Registreringsavgiften tas ut vid registreringen som Medlem genom mottagande av ett betal-SMS (30 kronor) som innehåller användarnamn och lösenord till Webbplatsen. En medlemsavgift tas även ut minst en gång per månad genom mottagande av ett betal-SMS (30 kronor) som innehåller Medlemsuppdatering/kontouppdatering. TrustBuddy förbehåller sig rätten att belasta Medlemmens TrustBuddy-konto med detta belopp (30 kronor) månatligen i stället för att använda betal-SMS.

    Detta verkar motsägelse fullt mot det som står under hur det fungerar:
    Öppna ett konto

    För att spara hos TrustBuddy måste man öppna ett sparkonto genom att registrera sig som långivare. Det är helt gratis att registrera sig och det finns inga årsavgifter eller dolda kostnader för att vara medlem. Alla långivare får ett eget konto hos TrustBuddy där man har en överskådlig bild över insatta pengar och kontots utveckling.


    Hur funkar det för er? har ni fått betala några avgifter för er medverkan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. När Trustbuddy startade hade de en sådan medlemsavgift men de tog bot den 2010 eller något sådant tror jag. Jag har aldrig behövt betala något för det iaf. Om du googlar på Trustbuddy och flashback så har de en tråd där där de svarar på många frågor, inklusive denna.

      Radera