söndag 26 maj 2013

Nu har jag bestämt mig. Jag säljer min Panerai.

För två blogginlägg sen så skrev jag om mina klockor och om att jag tänkte kanske sälja en av dom. Nu är det gjort. Priset blev 25.000 kr. Detta är lite lågt för en Luminor i så bra skick men jag fick också en bra deal för mellan mitt egna företag och hans företag som förhoppningsvis utmynnar i mycket pengar i framtiden. De 25.000 ska användas till aktieköp när kurserna gått ner lite. 

Han kommer och hämtar den ikväll så idag blir sista dagen med den runt handleden. Känns både bra och dåligt. Tyckte mycket om den klockan men använder den nästan aldrig så känns nästan lite meningslöst. Om jag ångrar mig i framtiden går det ju alltid att köpa en ny!



Adjö, kära vän!



Tillägg: Loggade in på banken precis och såg att han redan fört över pengarna. Det känns väldigt bra att se kapitalet öka med 25.000 kr! Månadsökningen kommer helt klart att få sig en skjuts i maj. Mer om detta när jag lägger in mitt första månadsbokslut den 31:a.

2 kommentarer:

  1. Grattis till försäljningen! Om du behöver en klocka kan jag tipsa om butiken Ur&Penn. Inte riktigt samma kvalitet som Panerai men prisvärda =)

    Mvh
    Eko Trygghet

    SvaraRadera
  2. Tackar! Det känns bra trots allt. Har ju kvar min stållänkade Omega som kan användas i nästan vilken situation som helst. Så ska försöka att bara använda den nu och inte lockas att köpa fler. Eller iaf inte fler i 40 tusen kronors-klassen så kanske ska ta en titt på Ur & Penn någon dag :)

    SvaraRadera