torsdag 11 juli 2013

Steam Summer Sale





Äntligen! Steam har börjat sin årliga sommarrea!

http://store.steampowered.com/

För er som inte vet vad Steam är så är det en internettjänst som säljer PC-spel. De har väldigt kända reor då de sänker sina priser enormt mycket. Ibland med så mycket som 90%. Detta gör att man kan spara väldigt mycket på att bara köpa spel under dessa reor.

För några år sedan spelade jag nästan bara Xbox 360 och Ps3. Då lade jag ungefär 3.000-4.000 kr/år på spel. Nu när jag jag är PC-spelare och bara köper spel på Steam-reor så lägger jag kanske max 700 kr/år på spel men köper antagligen fler spel. Det är ganska mycket billigare. 

Så för er som gillar tv-spel blir detta dagens spartips!



Om jag nu bara kunde hitta lite tid för att spela mina billiga, nyinköpta spel också så hade alltid varit perfekt...


8 kommentarer:

  1. Så, vilka köpte du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge har jag köpt Chivalry: Medieval Warfare, Sleeping Dogs, Shogun 2, Dishonored, Far Cry 3 och The Walking Dead. Ungefär 400 kr som kommer att underhålla mig minst ett halvår fram. Billigt!

      Radera
  2. Finns gamla goda CS 1.6 kvar? Det är det enda onlinespel jag är sugen på ibland.. men en tidsbov om något!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du fick ett svar på det här under ^^

      Jag lever för att göra roliga saker, mina nöjen, så de brukar jag inte kalla för "tidsbovar" :P

      Radera
  3. Du kan köpa CS i ett samlat paket med Condition zero för 5Euro.

    CS1 anthology (Counter-Strike, Day of Defeat, Deathmatch Classic, Ricochet, Counter-Strike: Condition Zero ) för 7,49Euro
    och
    CS complete (Counter-Strike, Counter-Strike: Condition Zero, Counter-Strike: Source, Counter-Strike: Global Offensive )för 14,99Euro nu under summer steam sale.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte spelat CS på år och dagar. Vore kul att prova igen. Kommer ihåg hur man satt och nötade detta i skolan för att vinna alla tävlingar som hölls i det :P

      Radera
    2. Tackar. Det var inte dyrt!

      Radera
    3. Måste hålla med om att vid steam rean så är det grymt prisvärt, köpte på mig själv massa spel för nåt år sen. Insåg att jag sitter på typ 4 account med Counter-strike. Vem minns inte klassiska 1.1 samt 1.5 CS.

      Radera