onsdag 15 juni 2016

Avanza tvingar mig att använda Nordnet




Älskar verkligen Avanza. Superb service och fantastisk hemsida. Dock tvingar de mig att använda hemska Nordnet då Nordnet erbjuder en ränta på 1% på deras "Knockoutlån" vilket är hälften så mycket som Avanza tar på sitt "Superlån". På Nordnet får man även låna upp till 40% av sitt innehavs värde mellan Avanzas gräns går vid 35% (och endast på utvalda aktier, ett mycket jobbigare system).

Detta gör att jag har 90% av mina aktier på Nordnet. När Avanza erbjuder lika bra förmåner, då kommer jag direkt att flytta allt dit och aldrig behöva logga in Nordnet igen.

EDIT: Sålde precis mina aktier i Nordnet då jag insåg att om jag tänker såhär finns det säkert fler som tänker såhär...

1 kommentar:

  1. Nordnet är asdåliga i jämförelse med Avanza, skulle aldrig ha mina investeringar där oavsett ränta - men då lånar jag inte heller för investeringar. Tycker dock Nordnets sida är fruktansvärt ful och dålig. :-P

    SvaraRadera